مقاله درمورد اصول مدیریت گیفیت 22 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 22
فهرست مقالات
بخش اول : اصول مدیریت کیفیت .....................................................................2
اصل اول تمرکز بر مشتری ............................................................................2
اصل دوم رهبری در مدیریت ...........................................................................3
اصل سوم مشارکت کارکنان ............................................................................4
اصل چهارم رویکرد فرآیندی ..........................................................................5
اصل پنجم رویکرد سیستمی به مدیریت ..............................................................6
اصل ششم بهبود مستمر ................................................................................7
اصل هفتم تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ها .........................................................7
اصل هشتم ارتباط سودمند و دو طرفه با تامین کنندگان ............................................8
بخش دوم : چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم؟...................................10
رهبری تغییر چیست؟ .................................................................................10
فرآیند تغییر چیست و چه کسی باید در این فرآیند دخالت داده شود؟ ............................15
چگونه با مقاومت در برابر تغییر برخورد کنیم؟ ...................................................19
منابع و مآخذ ..........................................................................................21
اصول مدیریت کیفیت
چکیده
این سند هشت اصل مدیریت کیفیت که در استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای سری ایزو 9000-2000 کاربرد دارد را معرفی مینماید. مدیریت ارشد هر سازمان میتواند از این اصول بعنوان چارچوبی برای راهنمایی سازمان خویش به منظور بهبود عملکرد ها استفاده نماید.
منبع : Intrnational Organization for Standardization. 2006. Quality management principles. http://www.iso.ch/iso/en/iso9000-14000/understand/qmp.html
کلیدواژه : کیفیت؛ مدیریت کیفیت؛ استاندارد کیفیت؛ سیستم مدیریت کیفیت؛ ایزو؛ بهبود عملکرد
اصل اول: تمرکز بر مشتری (Customer Focus)
هر سازمانی به مشتریان خود وابسته است و باید نیازهای حال و آینده آنان را درک نماید و نیازمندی های مشتریان خود را برآورده نماید. علاوه بر این سازمان ها باید برای عبور از انتظارات مشتریان خود برنامه ریزی و تلاش نمایند.
تمرکز بر مشتری و درک نیازهای حال و آینده او باعث پاسخگویی منعطف و سریع سازمان به فرصت های بازار و در نتیجه افزایش سود سهام و سهم بازار برای سازمان خواهد شد.
رضایت مشتریان با افزایش اثربخشی بکارگیری منابع سازمان، افزایش یافته و بهبود وفاداری مشتری به سازمان باعث ماندگاری در تجارت می گردد.
بکارگیری اصل تمرکز بر مشتری عموما باعث می گردد که سازمان:
برای درک نیازها و انتظارات مشتریان تحقیقات لازم را صورت دهد.
از ارتباط اهداف سازمانی با نیازها و انتظارات مشتریان اطمینان حاصل نماید.
ارتباطات درون سازمانی را در راستای نیازها و انتظارات مشتریان هدایت نماید.
رضایت مشتریان را اندازه گیری نموده و بر مبنای نتایج حاصل از آن اقدام نماید.
ارتباطات با مشتریان را به صورت سیستمی مدیریت نماید.
از وجود توازن بین رضایتمندی مشتریان و سایر ذینفعان سازمان (نظیر مالکین، کارکنان، سرمایه گذاران، انجمن ها و مجامع محلی) اطمینان حاصل نماید.
اصل دوم: رهبری در مدیریت (Leadership)
مدیر سازمان که از منش رهبری برخوردار است باید مقاصد و جهت گیری یکنواختی را در سازمان ایجاد نماید و محیط داخلی سازمان را به گونه ای ایجاد و نگهداری نمایند که کارکنان بتوانند در دستیابی به اهداف سازمانی کاملا مشارکت نمایند.
مدیریت سازمان با منش رهبری باعث می گردد کارکنان مقاصد و اهداف سازمانی را درک نموده و برای دستیابی به آنها از انگیزه کافی برخوردار شوند. علاوه بر این با بکاربستن منش رهبری فعالیت های سازمان ارزیابی شده و در مسیری یکسان، منظم گردیده و استقرار می یابد و در نتیجه فقدان ارتباط بین سطوح مختلف سازمان به حداقل خود خواهد رسید.
بکارگیری اصل رهبری در سازمان عموما باعث می گردد که:
نیازهای تمامی ذینفعان سازمان شامل مشتریان، مالکین،کارکنان، تامین کنندگان، سرمایه گذاران، انجمن هاو مجامع محلی در نظر گرفته شود.
اهداف چالش برانگیز با زمانبندی مشخص تنظیم گردد.
ارزش های مشترک، مدل های اخلاقی و جوانمردی در تمامی سطوح سازمان ایجاد شده و تقویت گردد.
اعتماد ایجاد گردیده و ترس از میان برود.
کارکنان با منابع مورد نیاز، برخوردار از آموزش و آزادی عمل با داشتن مسوولیت و پاسخگویی فعالیت نمایند.
کارکنان برای نقش و سهم خود امیدوار و دلگرم گردیده و آنرا تشخیص دهند.
اصل سوم: مشارکت کارکنان (Involvement of people )
کارکنان جوهره سازمان بوده و مشارکت آنها باعث خواهد گردید تا توانایی هایشان مزیت سازمان محسوب گردد. ایجاد انگیزه، تعهد و مشارکت کارکنان نسبت به سازمان، نوآوری و خلاقیت در پیشبرد اهداف سازمان را به ارمغان خواهد آورد.
ایجاد مسوولیت پاسخگویی کارکنان در رابطه با عملکردشان و همچنین ایجاد اشتیاق در مشارکت و همکاری ایشان زمینه ساز بهبود مستمر در سازمان خواهد بود.
بکارگیری اصل مشارکت کارکنان در سازمان عموما باعث می گردد که:
کارکنان اهمیت همکاری و نقش خود را در سازمان درک کنند.
کارکنان محدودیت های عملکردشان را شناسایی کنند.
کارکنان مالکیت مسایل را پذیرفته و مسوولیت حل آنها را عهده دار شوند.
سایر محصولات :
مقاله درمورد اصول مدیریت گیفیت 22 ص
مقاله درمورد اصول مدیریت گیفیت...
پاورپوینت آشنایی با زبانهای برنامه نویسی مبتنی بر زبان Cپاورپوینت آشنایی با...
مقاله درمورد.. اصول مدیریت دولتی 17 صمقاله درمورد.. اصول مدیریت دولتی 17 ص...
کود شیمیاییکود شیمیایی...
دانلود پاورپوینت مباحثی در خصوص عوامل زیان آورشیمیایی محیط کار _ 110 اسلایددانلود پاورپوینت مباحثی...
مقاله درمورد.. اصول مجلس شوراى اسلامى 12صمقاله درمورد.. اصول...
کشت در ایرانکشت در ایران...
مقاله درمورد.. اصول کلی مدیریت در کلاسمقاله درمورد.. اصول کلی...
پاورپوینت آشنایی با نحوه یافتن اطلاعات در کتاب خانه و آشنایی با کتب مرجع و شیوه تنظیم رسالهپاورپوینت آشنایی با...
مقاله درمورد.. اصول طراحی از دیدگاه لبوومقاله درمورد.. اصول...
کشاورزی ایرانکشاورزی ایران...
پاورپوینت آشنایی با ACL های سیسکوپاورپوینت آشنایی با ACL...
مقاله درمورد.. اصول دوچرخه سواریمقاله درمورد.. اصول...
مقاله درمورد.. اصول حاکم بر اسناد تجاریمقاله درمورد.. اصول حاکم...
کاهش ضایعات محصولات باغیکاهش ضایعات محصولات...
پاورپوینت آلودگی منابع آب به موادنفتیپاورپوینت آلودگی منابع آب...
مقاله درمورد.. اصول تربیت از دیدگاه اسلاممقاله درمورد.. اصول تربیت از دیدگاه اسلام...
کشاورزیکشاورزی...
مقاله درمورد.. اصول بیمه گریمقاله درمورد.. اصول بیمه...
مقاله درمورد.. اصول برنامه ریزی و ساخت مجتمع های فرهنگیمقاله درمورد.. اصول برنامه ریزی و ساخت...
پاورپوینت آشنایی با تعاریف چهار عفونت اصلیپاورپوینت آشنایی با...
کاربرد فسفر در کشاورزیکاربرد فسفر در...
مقاله درمورد.. اصول بازاریابی تلفنیمقاله درمورد.. اصول بازاریابی...
سنتز ماده ضدآتش فاقد هالوژن و کاربرد آن روی پلی پروپیلنسنتز ماده ضدآتش فاقد...
مقاله درمورد.. اصلاح سیستم ها و روش هامقاله درمورد.. اصلاح سیستم...
پاورپوینت آشنایی با مرکز اجتماعی درمان مدار اصفهان T Cپاورپوینت آشنایی با مرکز...
کاشت پسته در ایرانکاشت پسته در ایران...
مقاله درمورد.. اصطلاحات تخصصی اتومبیلمقاله درمورد.. اصطلاحات تخصصی...
مقاله درمورد.. اصحاب اخدودمقاله درمورد.. اصحاب اخدود...
پاورپوینت آشنایی با نحوه نجات و انتقال مصدومین 2پاورپوینت آشنایی با نحوه نجات...
مقاله درمورد.. اشخاص حقیقىمقاله درمورد.. اشخاص حقیقى...
مقاله درمورد.. اشتقاقمقاله درمورد.. اشتقاق...
پاورپوینت آشنایی با نحوه نجات و انتقال مصدومینپاورپوینت آشنایی با نحوه نجات...
مقاله درمورد.. اشتغال و بیکاریمقاله درمورد.. اشتغال...
دانلود پاورپوینت یونها _ 30 اسلایددانلود پاورپوینت یونها _ 30 اسلاید...
مقاله درمورد.. اشتباهات مدیران منابع انسانی 20 صمقاله درمورد.. اشتباهات مدیران...
پاورپوینت آزمونهای هنجاری و ملاکیپاورپوینت آزمونهای هنجاری و ملاکی...
مقاله ازدواج موقتمقاله ازدواج موقت...
مقاله درمورد.. اشتباهات مدیران منابع انسانیمقاله درمورد.. اشتباهات مدیران منابع...
مقاله درمورد.. اشاره ای مختصر به تحول باستان شناسی در ایرانمقاله درمورد.. اشاره...
پاورپوینت آشنایی با ایندکسهای B Treeپاورپوینت آشنایی با ایندکسهای B Tree...
مقاله درمورد.. اسیلوسکوپمقاله درمورد.. اسیلوسکوپ...
مقاله درمورد.. اسید و خطرات آن 15صمقاله درمورد.. اسید و...
پاورپوینت آزمایش های کیفی اسیدهای آمینه وپروتئین هاپاورپوینت آزمایش های کیفی اسیدهای...
مقاله درمورد.. اسید های آمینه و پروتئینمقاله درمورد.. اسید های...
مقاله درمورد.. اسید نوکلئیکمقاله درمورد.. اسید نوکلئیک...
پاورپوینت آزمون های کوتاه پاسخپاورپوینت آزمون های...
مقاله درمورد.. اسید دی اکسی ریبونوکلئدیک یا DNAمقاله درمورد.. اسید دی اکسی...
مقاله درمورد.. اسمبلی کامپیوترمقاله درمورد.. اسمبلی کامپیوتر...
تحقیق درمورد چیلر و رادیاتور 16صتحقیق درمورد چیلر و رادیاتور 16ص...
مقاله درباره. مزایای یورو برای منطقه پولی اروپا و جهان ومقاله درباره . پایش مشتری
مقاله درباره. مراقبت و نگهداری از ترانسهای قدرت
مقاله درباره. کاربرد غیر مجاز داروها در ورزش(دوپینگ)
مقاله درباره. مبانی نظری جذب نیروی انسانی در سازمان ها
مقاله درباره. شناخت پیدا کردن نسبت به نگرش مردان در مورد خشونت نسبت به زنان
مقاله درمورد. علائم و درمان لکنت
مقاله درمورد... کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)
مقاله درباره. آمادگی جسمانی
دانلود مقاله. رابطه ایران و امریکا از دیدگاه امام خمینی 30 ص
مقاله درباره. سازماندهی
مقاله درباره. انواع سنگها
کلمات کلیدی :سرایه گذاران انجن اطینان حاصل ناید اصول دیریت گیفیت درورد اصول دیریت قاله درورد اصول انتظارات شتریان شتریان خود بکارگیری اصل عوا باعث اهداف سازانی شارکت کارکنان اصول دیریت حاصل ناید ذینفعان سازان سازان کارکنان شتریان دیریت ایجاد شارکت دیریت
- ۹۶/۰۷/۲۷